134
مقلات مرتبط ....
دسته بندی مقالات

سئو چیست؟

نوشته شده توسط مدیریت سایت0نظر

سئو و بهینه سازی سایت یکی از موارد هست که صاحبان کسب و کار باید توجه زیادی به آن داشته باشند چون باعث افزایش بازدید از سایت آنها میشود.

SEO و چگونگی کار برای مشاغل کوچک چیست؟

آیا می خواهید بدانید سئو  چیست و چگونه کار می کند؟ ما این مقاله به زبان ساده ا از مجموعه مقالات بلاگ  کلیک بوم برای شما تهیه کرده ایم.پس با ما در سایت کلیک بوم همراه شوید.

یکی از مهترین سوالهای که در ذهن مشتریان ما که  تاکنون فضای سنتی حاکم  را تجربه کرده اند و می خواهند از این به بعد هم در حوزه اینترنتی فعالیت کنند این است که سئو چیست و چگونه کار می کند؟ برای مشاغلی که به تازگی شروع به ساخت وب سایت یا فروشگاه اینترنتی کرده اند و یا به طراحی مجدد وب سایت اقدام می کنند ، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO می تواند کمی ترسناک و وحشتناک باشد.

اگر در مجموعه خود یک نیرو با تجربه SEO ندارید، اصلا نگران نباشید ما به شما کمک میکنیم با مطالعه این مقاله آگاهی نسبی نسبت به سئو پیدا کرده و همین حالا در مسیر بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر از جمله گوگل  قدم بردارید.

ما همچنین برخی از اصولاولیه سئو را در این مقاله پوشش می دهیم تا بتوانید بهتر بفهمید که چگونه سئو وبهینه سازی سایت کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار می دهد و  در آخر به شما می گویم که برای شروع کار چهکارهای را باید زودتر انجام دهید تا نتیجه سریعتری را بگیرد.

SEO چیست و چگونه کار می کند؟


 SEO چیست

SEO مخفف کلمه مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است و این فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای دریافت بازدید مفید و همچنین دیده شدن بیشتر  بدون پرداخت هزینه از صفحه نتایج موتور جستجو است.

به عبارت دیگر ، SEO شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند. شما این کار را انجام می دهید به این امید که موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد.

 موتورجستجوگرگوگل

موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتیجه را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند. به منظور انجام این کار ، موتورهای جستجوگر وب سایتهای مختلف را اسکن یا خزنده می کنند تا بهتر بدانند مطالب یک وب سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ، ارائه دهند.

به همین ترتیب ، موتورهای جستجوگر سایت را اسکن می کنند تا تعیین کنند چگونگی حرکت و خواندن آسان است و به سایت های کاربر پسند با رتبه های اول در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.

به همین ترتیب ، موتورهای جستجوگر وب سایتها  را اسکن می کنند تا تعیین کنند آیا حرکت و خواندن  مطالب در آن سایت آسان است و به سایت های کاربر پسند با رتبه های اول در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.

مزایای بسیاری از سئو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئووب سایت خود می توانید برای گسترش دید خود در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را بدست آورید و درگیر کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر بر روی سئو ، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک واقعی و هدفمندتر افزایش دهید.


عواملی که بر سئو تأثیر می گذارند

اکنون که می دانید سئو چیست و چگونه کار می کند ، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می توانند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارند. گوگل غول موتور جستجوگر ، الگوریتم دقیقی را که از آنها استفاده می کند برای رتبه بندی سایت ها به دست نمی آورد. با این حال ، ما درک خوبی از برخی از عواملی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد ، داریم. این عوامل هم عوامل سئو داخلی و هم سئو خارجی را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.

عواملی که بر سئو در سئو داخلی وخارجی تأثیر می گذارد

بازاریابی محتوا

قبل از اینکه به برخی از عوامل سئو داخلی و خارجی بپردازیم ، اجازه دهید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا جذاب هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به مجموعه شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان  وب سایت خود  ارتباط برقرار کند.

هرچه محتواهای با کیفیت تر و مرتبط با فعالیت مجموعه شما در سایت شما باشد ، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند.

به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب و مؤثر تری در سایت خود داشته باشید ، مشتریان و بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد که زمان با کیفیت را در وب سایت شما سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند.راز ایجاد محتوا که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما بهینه شده است ، ایجاد انواع مختلفی از مطالب است که به خوبی نوشته شده و در موضوعاتی که بیشتر مورد توجه مخاطبان شماست. در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود ارائه مطالب و در نتیجه ، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها تمرکز کنید:

استفاده از مقالات به روز وتهیه فایلهای الکترونیکی و تصویری برای بهبود محتوا خیلی به شما کمک خواهد کرد

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات سئو است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است یک کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مرتبط در آن تایپ کند.

وقتی در این کلمات کلیدی و عباراتی محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید. یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد و از این رو رتبه بندی موتور جستجوگر شما است ، چقدر محتوای شما تازه و بروز  است. طراوت  و تازگی اساساً به این معنی است  که مجموعه شما محتوای جدیدی را به سایت اضافه کند.

با این حال ، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به روز کردن پست ها ، نوشتن مجددوتغییر درمحتوای مطالب خود را برای اثربخشی بیشتر اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.


اصولا موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر از ارزش مجموعه شما می توانند به محتوای با کیفیت  بالا نیاز داشته باشند.

با طراحی و ایجاد چند پست وبلاگ  در وب سایت شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در شبکه های اجتماعی  هم کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و دنبال کنندگان وفادار دارید ، مجموعه شما می تواند برای ایجاد انواع مختلف شبکهای اجتماعی برای جذب مخاطب های جدید تلاش کند.

سئو در صفحات سایت


 سئو داخلی

سئو در صفحات سایت یکی از عوامل بسیار مهم در سئو سایت می باشد که بیشتر مربوط به طراحان سایت می باشد که اصول سئو رو در وب سایت شما به درستی رعایت کرده باشند.


در اینجا فقط چند عامل SEO در صفحه وجود دارد که می توانند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کنند:

تگ ها

تگ ها عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست. این تگ باید 70 کاراکتر یا کمتر باشد ، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام مجموعه شما در خصوص برند سازی.

توضیحات متا

توضیحات متا در وب سایت شما کمی درباره اطلاعات مربوط به هر صفحه به موتورهای جستجو می دهد. این همچنین توسط بازدید کنندگان واقعی شما برای درک بهتر صفحه در مورد و در صورت مرتبط بودن آن استفاده می شود. اینکه باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد مطالب ارائه می دهد.

عنوانهای فرعی - نه فقط عنوانهای زیر باعث می شوند مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شود ، بلکه می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. می توانید از تگ های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا موتورهای جستجو به درک بهتر محتوای شما کمک کنند.


لینکهای داخلی

ایجاد لینکهای داخلی به سایر مقاله های موجود در سایت یا به صفحات اصلی سایت می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال ، در همین صفحه ما اشاره داشته باشیم به صفحه بازدید سایت کلیک بوم یا قسمت خرید بازدید یا برای اطمینان مشتریان به آنها بگویم از صفحه نمونه کارهای کلیک بوم دیدن کنند یا اگر سوالی در ذهن آگهی دهنده پیش آمده به قسمت سوالات متداول در سایت مراجعه کند و در نهایت بعد از مطالعه سایت کلیک بوم  اگر سوالی در ذهن او پیش آمد که در قسمت تماس با ما سایت مطرح نمایید تمامی این لینک ها لینک داخلی است و برای رباتهای گوگل بسیار اهمیت دارد.

نام تصویر و تگ ALT

اگر از تصاویر در سایت خود خود استفاده می کنید ، می خواهید کلید واژه یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تصاویر شما را بهتر ببینند ، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.

هنگام قرار دادن کلمات کلیدی و عبارات سئو در صفحات خود ، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد مهم است. در بسیاری از مطالب سعی کنید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید ، Google و سایر موتورهای جستجو صفحه شما را جریمه می کنند.

در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما دارد ، در نظر گرفتن معماری سایت شما نیز مهم است. شما باید از یک طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن یا خزیدن صفحات و محتوای شما را برای موتورهای جستجوگر را آسان می کند.

ایجاد لینک داخلی بین صفحات شما ، ایجاد نقشه سایت و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو می تواند هم به بهبود خزندگی سایت شما کمک کند و هم درک بهتری از محتویات سایت شما به موتورهای جستجو بدهد.

نگرانی دیگر در مورد ساختار طراحی سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان در جستجوی اطلاعات و محصولات موجود در دستگاه های تلفن همراه خود هستند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده ، مطالعه و هدایت کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.


سئو خارجی

علاوه بر عناصر سئو داخلی که در بالا به آنها اشاره شد ، فاکتورهای سئو خارج از سایت  هم نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه سئو شما تأثیر بگذارند.مثل بازدید سایت وبک لینک ها.در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف سئو خارجی آورده شده است که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند:

بک لینک

لینک ها - یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئو خارجی  استفاده از بک لینک است. شما می خواهید اینجا مراقب باشید زیرا سایت های هستند که از نظر گوگل اسپم هستند و بک لینک گرفتن از آنها نتیجه معکوسی در سئو خواهید گرفت .البته سعی میکنیم در یک مقاله جداگانه بک لینک های مناسب برای وب سایتها را بررسی نماییم تا از این طریق هم سئو سایت شما


گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سایت خود ندارید ، می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت ، دیگران را برای بهبود سئو خارجی از صفحه افزایش دهید.


Black Hat در مقابل White Hat SEO

 سئو کلاه سفید و سیاه


وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که شرکتها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند -  سئو کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید.

برخی از شرکت ها فقط به سئو علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت درآمد کسب کنند. سئو کلاه سیاه شامل تاکتیکی است که بر بهینه سازی محتوا فقط برای موتورهای جستجو تمرکز دارد.

این بدان معناست که شرکتها به بازدید کنندگان واقعی که محتوای سایت آنها را مطالعه کرده و هدایت می کنند ، توجه نمی کنند. این شرکت ها ها برای بهبود رتبه سایت خود ، قوانین را خم کرده و یا می شکنند تا بتوانند سریع نتیجه بگیرند.

. از سوی دیگر ، سئو کلاه سفید یک رویکرد مؤثر در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار بصورت آنلاین است. این رویکرد برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تمرکز مخاطبان واقعی است که روی آن کلیک می کنند و محتوای سایت را می خوانند. هدف از این نوع جستجوگرها تولید بهترین محتوای ممکن در سایتی است که خواندن و جستجو آن آسان است و ضمن رعایت قوانین موتور بهینه سازی.

با این وجود ، پیروی از بهترین شیوه های جستجوگرها با ایجاد محتوای با کیفیت که متمرکز به کمک به بازدید کنندگان انسان شماست ، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که برای سالهای آینده ترافیک سایت واقعی جدید را به وجود می آورد

به یاد داشته باشید ، عوامل زیادی وجود دارند که در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارند ، اما مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما با ارزش است یا به مخاطب مورد نظر شما مربوط می شود یا خیر.


به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو برای جادوی خود زمان می برد. شما مزایای SEO را یک شبه تجربه نخواهید کرد. در حقیقت ، ممکن است ماه ها طول بکشد تا از نتایج کار سخت شما لذت ببرید.

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی شما را با سئو وبهینه سازی سایت آشنا کنیم .شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله  های سئو سال 2021  و ابزار قدرتمند وب مستر تولز  در کلیک بوم (webmaster) دید بهتری نسبت به سئو سایت پیدا نماییدو هر روز در راستای تقویت سایت خود قدم بردارید.


نظر دهید